DUSUL BUCAL UN MOFT AL IGIENEI BUCALE ?

zambet cu okDusul bucal mie mi se parea un moft, o inventie pentru cei obsedati de igiena bucala, pana cand nu am benefiat eu insumi de unul, la scurt timp dupa ce mi-am pus aparat ortodontic lingual.

Mi-era clar ca nu mai reuseam doar prin periaj dentar sa inlatur placa bacteriana si resturile de alimente ce se crosetau maiastru cu minunatlele mele brecketuri aurii. Nici cu periutele interdentare nu ma descurcam intotdeauna, iar de ata dentara nici nu se mai punea problema. Asa ca mi-am procurat unul si  dupa ce  am inteles cum se foloseste corect am resimtit iarasi senzatia aceea de dinti curati si prospetime mai ales cand adaugam si apa de gura in rezervor.

Dusul bucal indeparteaza placa bacteriana si resturile alimentare din spatiile greu accesibile oricarei periute de dinti: spatiile interdentare, spatiile de sub lucrarile protetice si in special de sub cele pe implanturi a caror igiena este esentiala pentru longevitatea implanturilor, dintre arcurile si brecketurile dentare, din santurile gingivale care uneori pot fi sensible si sangera la periajul normal, din cavitatile carioase sensibile, nerezolvate inca din diferite motive, din pungile parodontale largi care sangereaza chiar si la un periaj bland. In plus, in cazul parodontopatiilor, presiunea usoara exercitata asupra gingilor stimuleaza circulatia sangelui si are efect benefic cu ameliorarea simptomatologiei in 99% din cazuri.

Asigurand o curatire eficienta a cavitatii bucale scade semnificativ mirosul gurii (halena bucala)  si favorizeaza relatiile interpersonale.

Recapituland pe scurt, dusul bucal asigura o igienizare eficienta a cavitatii bucale, indepartand placa bacteriana si resturile alimentare chiar si din spatiile greu accesibile, scade riscul de carie, diminueaza inflamatia si sangerarea gingiilor, indeparteaza halena bucala.

2 comentarii la “DUSUL BUCAL UN MOFT AL IGIENEI BUCALE ?

  1. Pingback: GURA USCATA CAUZE SI CONSECINTE | Lucy Visinescu's Blog

  2. Pingback: INFLAMAREA SI SANGERAREA GINGIILOR, UN SEMNAL DE ALARMA | Lucy Visinescu's Blog

Lasă un răspuns

