CUM AM SCAPAT DE FOBIA DE STOMATOLOG

eu la DE 2008Cum am scapat de fobia de stomatolog?

Simplu, am devenit unul din ei 😉

Oricat ar parea de ciudat, am facut stomatolgia pentru a scapa de fobia de dentist. Prindeam asa o viteza cand treceam pe langa Policlinica de Stomatologie si auzeam tiuitul turbinei, incat nu ma putea opri nimeni si nimic. Durerea acuta ce nu mai trecea cu nimic, ma aducea cu forta pe scaunul acela de tortura. Desi doctorita era o femeie blanda cu o mana usoara care lua durerea ca prin farmec, ca o Zana Buna, n-am reusit sa scap de fobia de dentist pana nu am devenit eu insumi unul.

Asa ca inteleg pefect de ce multi pacienti ajung in urgente cu dureri atroce.

Nu va sugerez sa va faceti stomatologi. Este o meserie grea, pe care daca nu o faci cu placere iti va fi foarte greu.

Pentru mine stomatologia a fost o revelatie. Am descoperit cum pot ajuta si cum pot face fericiti oameni  indurerati. Bucuria recastigarii unui zambet incantator, sau a rezolvarii problemelor de natura dentara m-a rasplatit mai mult decat partea materiala.

Cu multi dintre pacienti am ramas prietena si aniversam cu surprindere 15 ani de cand ne cunoastem. Le-am cunoscut partenerii de viata, copii, prietenii, colegii si de fiecare data ne revedem cu placere.

Cunosc toate acele motivatii temeinice:

MI-E FRICA!!! …NU MA DOARE RAU! …N-AM TIMP!….N-AM BANI!

Un control este mai eficient, mai placut si mai ieftin decat un tratament stomatologic, costa intre 100-250ron sau este gratis cu ocazia diferitelor promotii pentru pacientii fideli.

Tratarea unui dinte daca nu trebuie extras poate fi de 10 ori mai scumpa si presupune mai multe vizite, deci consum de bani si de timp.

Atitudinea radicala „ii scot si pun pun implanturi” nu e deloc sanatoasa. Ca sa nu mai spun ca si dintii pe implanturi trebuie curatati si verificati chiar mai des decat cei naturali.

Asa ca rezolva-ti ACUM toate problemele dentare, maine s-ar putea sa fie prea tarziu.

Pentru un dinte extras, si o extractie nu e deloc placuta, trebuie imbracati altii doi pentru a face o punte.  Pentru un implant dentar bun preturile incep de la 500 Euro/dinte si  presupune 5-6 vizite la stomatolog.

E mai simplu sa previi decat sa tratezi, sa mergi o data pe an la un control programat cand nu te doare nimic, decat sa ajungi in urgenta cu dureri cumplite.

Ca de obicei alegerea iti apartine. 😉

19 comentarii la “CUM AM SCAPAT DE FOBIA DE STOMATOLOG

  1. As vrea eu sa fie asa de simplu precum zice-ti dar, d.p.v personal consider ca in afara de fobia pt. stomatolog, principala cauza a ocolirii medicilor stomatologi si a cabinetelor acestora este remuneratia extrema pentru aceste servicii si cu parere de rau o sa sufar pana la capat din aceasta cauza!
    Eu de exemplu, ca de altfel multe persoane care le cunosc,suntem in imposibilitatea de a face vreo interventie asupra sanatatii danturii, care bine-nteles a ajuns intr-o stare deplorabila! Salariul minim pe economie si chiar mai putin de atat in actualul sistem de taxe si impozite si preturile serviciilor precum si a alimentelor, sau a imbracamintei necesare familiei, e.t.c……, ne face o societate bolnava care nu isi poate permite nici macar un control de rutina la medici, daramite sa mai faci si tratamente sau implanturi……! Singura consolare a noastra, a celor multi saraci ramane faptul ca nu suntem singurii …..! Pacat ca s-a ajuns in halul asta dar nu putem schimba nimic! Vom suferii mai mult sau mai putin in tacere si ne vom alina durerea prin compasiune reciproca!
    Va multumim pentru sfaturi dar, din pacate, nu suntem multi in posibilitatea de a le urma . Cu stima si respect va salut si va urez succes in activitate!

    VREAU SA RAMAN ANONIM ASA CUM SUNT MULTI ALTII !!!!!!!!!!!!!

    Apreciază

    • Resemnarea nu este o solutie constructiva, iar saracia nu este o boala! Este o stare care poate fi depasita cu mai mult sau mai putin efort si o atitudine pozitiva.
      Cat despre stomatolog si controalele periodice puteti vana promotiile si cupoanele de care abunda internetul si intre timp sa periati constiincios dintii de doua ori pe zi, chiar daca si numai cu apa si sare daca nu aveti bani de pasta de dinti.
      Eu cred ca exista solutii la orice problema 😉

      Apreciază

  2. avand in vedere ca ai scapat de fobia de dentist, prin practicarea meseriei din prezent, recomand tuturor celor care au aceasta fobie sa urmeze cursurile facultatii de profil 😉 🙂 🙂 🙂 asta asa ca de sambata seara 🙂 🙂 🙂 Weekend placut,Lucy!

    Apreciază

  3. Una dintre „realizarile” mele pe 2012 e faptul că am scăpat de frica de stomatolog 😀 De când fusesem ultima dată într-un cabinet stomatologic s-au schimbat tare multe: nu se mai simte mirosul ăla groaznic, se lucrează cu grijă, se comunică mai bine.
    Din fericire, nu am avut decât nişte carii micuţe care au fost rezolvate fără probleme 🙂

    Apreciază

  4. Bună ziua. Relativ recent mi-am extras un dinte de sus, aflat într-o stare avansată de degradare astfel încât medicul a folosit în loc de cleşte un alt instrument, pe care l-a manevrat uneori ca pe un fel de şurub. Deci a fost ceva mai dificil de extras. La circa 7-10 zile după extracţie am simţit o stare de jenă în gură şi am avut senzaţia clară că mi se formează puroi. Iniţial am crezut că puroiul este la un alt dinte de lângă cel extras, căruia îi căzuse plomba cu ceva timp în urmă. După încă câteva zile am fost din nou la medic dar acesta mi-a spus că puroiul, dacă este, nu este de la dintele respectiv – care avea nerv. Mi-a extras nervul şi mi-a aplicat un pansament la acel dinte după care a plecat în concediu pentru o perioadă destul de lungă, urmând să continuăm după ce revine.

    În schimb eu am continuat să simt un discomfort, mai ales la anumite mişcări sau gesturi cu gura, şi să am o senzaţie tot mai clară de presiune în zona respectivă, ca şi cum puroiul încearcă să îşi facă loc. Totuşi, de umflat nu m-am umflat, sau cel puţin nu vizibil, şi nici stări dureroase nu am avut. Am început sâmbătă să iau antibiotice şi deja duminică mă simţeam mult mai bine. Luni m-am dus la un al doilea medic stomatolog, care mi-a zis că nu există puroi, că dacă ar fi existat m-aş fi umflat, nu aş fi putut dormi noaptea etc, şi mi-a recomandat să aştept întoarcerea din concediu a medicului care mă tratează.

    Eu totuşi am certitudinea că undeva există un focar de puroi. Dacă apăs cu degetul de-a lungul gingiei, simt o uşoară durere (destul de mică) deasupra locului extracţiei. M-am gândit că poate s-a format puroi în acea alveolă, de unde a fost extras dintele, în urma procesului de extracţie. Dar nici puroi în gură nu am simţit deloc.

    Aş dori nişte lămuriri cu privire la situaţia mea, precum şi nişte sfaturi cu privire la ce să fac. Să continuu aproape o lună cu antibiotice (până revine stomatologul din concediu) nu cred că-i foarte inspirat, deşi dacă le iau nu mai simt acea jenă în zona gingiei când fac anumite mişcări, şi nici acea presiune. Pe de altă parte dacă într-adevăr am puroi (cum sunt convins) nici să-l las netratat nu cred că-i foarte bine, cu toate că nu a fost atât de mult încât să mă umflu vizibil. Deci ce se întâmplă, unde poate fi acel puroi şi ce să fac?

    Mulţumesc.

    Apreciază

    • Marian, medicul a utilizat un elevator( un instrument ca o surubelnita) pentru extractia dintelui care a fost mai dificila tocmai prin gradul mare de distructie si probabil prin anchiloza radacinii la peretii alveolei dentare. Antibioticul se administreaza de catre medic in functie de diagnostic si pacient. Autoadministrarea de antibiotice nu face decat sa creasca rezistenta germenilor la medicamente si sa complice situatii simple. Nu se recomanda cure indelungate de antibiotice! Exclus sa iei antibiotic o luna. Ceea ce simti cu degetul la palparea gingiei este marginea alveolei, usor sensibila. In alveola s-a format cheaul de sange si fibrina, un tesut albicios ce asigura vindecarea. Nu este puroi acolo. Te-ai fi umflat in 24h mai ales pe canicula asta. Inteleg ca mai ai si alte probleme dentare. Ar fi bine sa le rezolvi inainte de a ajunge la abcese, puroi si extractii!
      Probabil ca fobia de stomatolog te-a adus in situatia aceasta. Incearca sa gasesti un stomatolog care sa-ti inspire incredere, sa-ti explice pe intelesul tau si la care sa mergi fara teama sa-ti rezolvi problemele dentare. Tratamentele de urgenta nu sunt o solutie. Iti vor accentua fobia de dentisti si te vor lasa si fara dinti. Ar fi pacat! :))

      Apreciază

    • Mulţumesc pentru răspunsul prompt.

      Nu sunt genul care ia medicamente, nici măcar când sunt „răcit” nu iau. Dar acum am considerat necesar.

      Aveţi dreptate, mai am probleme dentare, pe care intenţionez să le rezolv complet cu această ocazie. Medicul la care am fost este super ok ca să spun aşa, doar că momentan este super ok în altă parte, în sensul că e în concediu 🙂

      O să opresc antibioticele şi o să văd cum evoluează situaţia. Dacă apar din nou stări de discomfort (poate există o sursă de puroi localizată în altă parte, la un alt dinte? am şi câteva rădăcini care trebuiesc extrase) atunci voi consulta un alt medic.

      Încă o dată mulţumesc.

      Apreciază

      • Felicitari Marian, pentru decizia luata! Sper sa o si respecti 🙂 mai ales pentru a salva ce se mai poate salva din dintii tai. Nu m-as grabi sa scot niste resturi radiculare pana nu vad si radiografia si sunt sigura ca nu mai pot fi salvate. Si apoi dintii netratati si infectati constituie sursa de infectie pentru intregul organism. De la ei poti face boli de inima, reumatism articular, boli renale, prin diseminarea germenilor pe cale sangvina sau limfatica. Ca sa nu mai vorbesc de abcesele si supuratiile (puroiul pe care-l simti tu pe undeva) partilor moi ale cavitatii bucale. Asa ca fa-ti curaj si stabileste cu medicul un plan si un program de tratament! S-ar putea sa te coste ceva mai scump decat o simpla urgenta, dar investesti in sanatatea ta si sigur va fi mai ieftin decat tratamentul unei boli de inima 😉

        Apreciază

  5. Buna Ziua/Seara am citit mai sus, si nu va pot spune decat ca aveti dreptate! Am fost putin mai mica,m-am imbolnavit,ceva in organismul meu nu era ok, raceam foarte des,nu aveam stare, imi era foarte rau uneori , apoi am observat ca dantura mea incepe sa se innegreasca in unele locuri, sau sa se sparga.. dupa mai multe analize am aflat ca problema era din sange, deoarece circula foarte repede in organism,afectandu-mi inima,oasele si dantura. Dupa cateva luni de tratament mi-am revenit,dar nu si dantura. Dintii din fata au avut nevoie de tratare rapida pentru a putea zambi,insa nu am avut destui bani pentru cealalta parte. Am 3 masele cariate foarte rau, mai au doar colturi as putea spune,am suportat multe dureri insa nu am avut posibilitatea de a le rezolva. Am dintii destul de uniti ..si ata dentara am inceput sa o folosesc de aproape un an insa am foarte multe probleme din trecut si acum parca totul este in zadar. As vrea sa va intreb unde aveti cabinetul dumneavoastra? Cam cat m-ar costa sa imi extrag acele 3 masele, sa imi pun altele si sa imi faceti cred eu o curatare a celorlalti care au mici probleme. Si nu in ultimul rand cam cat timp ar dura interventia? Multumesc frumos, as aprecia foarte mult raspunsul dumneavoastra.

    Apreciază

    • Buna seara,
      Imi pare rau ca ati avu probleme de sanatae si ati suferit atat de mult.
      In ceea ce priveste tratamentele dentare, acestea evolueaza rapid si eficient asa ca sunt tot mai putine problemele pentru care sa nu avem solutii. Poate ca nu aveti nevoie de extractii. Si inca ceva! Niciodata nu e prea tarziu si nimic nu este in zadar. O sa fiti uimita, dar in viata toate isi au rostul lor.
      Asa ca cel mai bine veniti la o consultatie, va fac o evaluare a starii de sanatate dentara , un plan de tratament si o evaluare financiara.

      Ma gasiti la Clinica Dental Diamond Studio
      Sau ma puteti contacta direct la nr. 0744 68 76 65.

      Apreciază

Lasă un răspuns

