Ce este mai bine, implant dentar sau punte?

consultatieCe este mai bine, implant dentar sau punte?

Iata o intrebare ce se pune atunci cand vrei sa rezolvi spatiul edentat ramas prin extractia unui dinte.

Categoric implant daca dintii vecini sunt sanatosi si fara carii, daca osul ramas dupa extractie permite implantarea si daca starea generala de sanatate nu contraindica aceasta interventie.

Mare atentie insa la implanturile din zona frontala superioara, unde osul este mai subtire si exista riscul resorbtiei osoase cu pierderea stabilitatii implantului si afectarea fizionomiei. De asemenea la maxilarul superior exista bilateral sinusurile maxilare, cavitati care uneori sunt separate de cavitatea bucala de un strat foarte subtire de os ce nu permite inserarea imediata a implantelor fiind necesara adaugarea de os mineral sau bio-os.

In cazul in care dintii vecini spatiului edentat sunt cariati, fracturati sau acoperiti de coroane dentare, ca si in cazul unui os subtire care nu permite inserarea de implanturi dentare se recomanda puntea dentara efectuata prin slefuirea dintilor vecini dupa ce au fost tratati endodontic.

In ambele cazuri igiena dentara si controalele riguroase garanteaza o viata lunga lucrarii dentare, altfel aparand complicatiile si nu doar in cazul puntii dentare cum reiese din filmulet. Si implantele pot face peri-implantite, abcese si se pot pierde cu resorbtie osoasa importanta.

Iata de ce este bine sa iei o decizie informata, nu impulsionata de promotii si oferte dictate de politicile de marketing.  De aceea ai nevoie de un medic care sa-ti inteleaga fobiile si nevoile, care sa-ti explice pe intelesul tau avantajele si dezavantajele fiecarei proceduri in cazul tau particular.

11 comentarii la “Ce este mai bine, implant dentar sau punte?

  1. Buna seara ! Ma numesc Andrei si am 17 ani. La varsta de 3 ani am avut un accident in care mi-am pierdut un incisiv.Problema mea este ca de atunci ,dintele nu a mai crescut .Celalalt incisiv ocupa un pic loc si din spatiul unde ar fi trebuit sa fie dintele pe care l-am pierdut .Ce solutii as avea pentru a remedia problema ? Multumesc anticipat !

    Apreciază

  2. Buna seara! Am o punte pe implanturi. 2 implanturi, puntea are 4 elementi, in lucrare a intrat si un dinte care a fost slefuit. Imi pare tare rau dupa el. Nu se putea altfel?

    Apreciază

          • Ati scris un articol despre cum ne alegem medicul stomatolog. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar sunt extrem de suparata. Eu, cel putin, vorbind cu alti pacienti. Tin cont de unele pareri, pt ca mereu conteaza cine te evalueaza, nu numai in acest domeniu. Eu, dinti prosti, mostenire materna, sora mea are 50 de ani, nicio carie, nicio plomba, o singura extractie, mostenire paterna. Nu toti suntem needucati, neingrijiti. Merg la medic, am incredere, respect indicatiile ca litera de lege, fac eforturi financiare imense si aflu, citind, intreband, verificand n surse, ca medicul a facut o lucrare cu procedura gresita. Era un punct de carie, minuscul, la marginea dintelui, am cerut curatare si plombare. Dupa nici 3 sapt. acel dinte a fost slefuit , deci inclusiv partea plombata, si cuprins in puntea pe implant. Acum aflu ca nu se include si dintele natural. De ce face un medic asa? De ce? Imi bat joc de pacient, il iau de prost? Nu am viziune sau nu vreau sa am, il pun sa plateasca 100 lei plomba si in 3 sapt i-o distrug prin slefuire. Vad ca pacientul mai are putini dinti jos si eu il mai micsorez pe inca unul. De ce sa-l pun sa plateasca 3 bucati, ii fac punte din 4. Lasa, lucrarea n-o sa reziste mult, cu cat e praf mai devreme cu atat mai bine pt buzunarul meu. De ce face un medic asa? Nu inteleg. Observati cate bloguri ale medicilor exista, cate mii de intrebari pun pacientii, noi intrebam, avem curajul aici, apoi o facem din dorinta de a fi informati pt ca nu ni se explica, ne e teama sa intrebam, suntem repeziti sau se foloseste doar limbajul de specialitate. Nu putem sa plecam toti din orasele in care traim sa venim la anumiti doctori de exceptie aflati la sute de km.
            Nu stiu la ce sa ma astept. O sa pierd lucrarea de ceramica si/sau implantul?

            Apreciază

          • Incerc sa explic cat mai pe intelesul pacientilor diferite aspecte si cazuri din practica stomatologica.
            Pentru a ma putea pronunta in cazul tau trebuie sa iti fac o consultatie, sau macar sa vad niste radiografii dinainte si dupa ce ai facut puntea.

            Apreciază

          • Stiu. E tardiv. Actiunea e incheiata. Ma tot framantam de ce s-a slefuit si dintele ala. Am tot citit, am scotocit informatii si am indraznit sa intreb medici stomatologi care au bloguri. Lucrarea e estetica, functionala, nu inalta, nu ma doare ceva. Dar ma astept sa aiba o valabilitate mica.

            Apreciază

Lasă un răspuns

