COLESTEROLUL – CEA MAI MARE ÎNŞELĂCIUNE A SECOLULUI ?

In anii ’90 cand am urmat cursurile UMF Bucuresti, valorile normale ale colesterolului din cartile de fiziologie si farmacologie era de 200-230mg/100ml sange!
Acum….

Lupul Dacic

De ceva vreme am primit de la o cunoştinţă de a mea, medic, un articol asupra colesterolului scris de un alt medic din Bucureşti, care doreşte să îşi păstreze anonimatul.

   Desigur, dorinţa o voi respecta şi nu voi da numele autorului. Am sa vă rog întâi să citiţi acest scurt articol, după care îmi voi permite să fac câteva remarci, ca de obicei critice.

   Asta ca sa nu credeţi ca aţi nimerit din greşeală pe Siteul de Internet al Ministrului Sănătăţii.

Colesterolul, o problemă ?
Mijloacele media au introdus o adevărată anxietate generală: teama de colesterol.
Oameni de o splendidă sănătate telefonează la cabinet şi cer, cu o voce tremurândă programare pentru „colesterol”. Buletinul de analize le adânceşte angoasa, aducându-i pe marginea disperării. „Am două sute. E grav, dom’doctor ?”  Răspundem: nu, nu este grav.
    Valoarea normală a colesterolului în România este 280 mg la 100…

Vezi articol original 1.978 de cuvinte mai mult

Lasă un răspuns

