7 METODE PRIN CARE SA SCAPI DE SFORAIT

Daca ai ajuns aici inseamna ca esti unul dintre cei 45% dintre adultii afectati, care sforaie macar ocazional daca nu cumva sforaie de zguduie peretii si tine treaza toata casa, sau stii pe cineva care nu te lasa sa dormi linistit.
 In afara faptului ca poate  crea probleme in cuplu, rezolvate oarecum prin folosirea de dormitoare separate, apneea ce apare in timpul sforaitului, lipseste de oxigen organismul si duce la cresterea riscului bolilor de inima,  aceasta pompand in conditii de hipoxie. Mare atentie si la solutiile minune oferite de diferite spray-uri sau pastile, care in general sunt insuficient testate.
Iata de ce, cei mai multi specialisti recomanda solutiile naturale si schimbarea stilului de viata care pot reduce sforaitul pana la disparitie.
  1. Schimbati pozitia de somn 
Dormind pe spate, baza limbii si valul palatin inchid pasajul respirator superior, provocand oprirea respiratiei sau apneea si apoi sunetele produse prin vibrarea coloanei de aer expirate. Dormitul pe o parte sau pe burta  poate preveni aceasta.  In acest scop se poate folosi o perna  mai mica sau alte metode care sa impiedice dormitul pe spate. Daca sforaitul persista denota obstruarea pasajului aerian respirator de catre formatiuni polipoase si necesita interventia unui specialist ORL.
2. Scimbati periodic perna
Este stiut ca acarienii pot declansa alergii si prefera mediile calde si umede asa cum pot fi pernele, de aceea  este bine sa le aerisiti la cateva sapatamani si sa  le schimbati periodic la sase luni. Si  animalele de casa, cainii sau pisicile care au acces in dormitor si chiar in pat, pot declansa alergii si sforait prin parul si particulele din blana lasate in lenjeria de pat.
 3.Evitati cresterea in greutate
Este posibil ca sforaitul sa apara consecutiv luarii in greutate, ca urmare a  micsorarii diametrului intern al gatului, in acest caz scaderea in greutate poate fi  benefica.
4.Evitati alcoolul seara inainte de culcare
Alcoolul si sedativele scad tonusul muscular, inclusiv al muschilor gatului, favorizand sforaitul, mai ales daca s-a consumat cu 4-5 ore inainte de culcare. Asa se face ca si persoanele care nu sforaie in mod obisnuit pot sa o faca dupa consumul de alcool seara.
5. Respectati orele de somn
Reducerea somnului sau lipsa lui indelungata, munca grea sau stresul urmate de o odihna precara, predispun la sforait prin mobilizarea muschilor glotei. Iata de ce este importanta respectarea orarului de somn ca si pentru refacerea organismului si mentinerea starii de sanatate a acestuia.
6.Mentineti deschis pasajul nazal
Daca sforaitul apare la nivelul nasului, atunci este importanta mentinerea lui deschisa, pentru a asigura tranzitul aerului. Altfel  secretiile acumulate vor vibra la trecerea aerului producand sforaitul. In acest caz puteti folosi picaturile sau spray-urile recomandate de medic, pentru dezobturarea pasajului nazal in cazul racelilor si gripelor, sau incercati sa inspirati apa cu sare  in timp ce faceti dus.  Benzile nazale pot fi de asemenea de un real folos in cazul acesta.
7. Beti apa
Beti apa astefel incat fluidele organismului sa fie fluide si nu niste chestii lipicioase. Beti apa inainte de culcare, veti dormi mai bine, pastrati un pahar cu apa pe noptiera pe timpul noptii, beti apa dimineata la trezire, beti apa inaite de masa.
  
 By Linda Melone
WebMD Feature
Anunțuri

Un comentariu la “7 METODE PRIN CARE SA SCAPI DE SFORAIT

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s