INCISIVII, DINTII CU ROL IN FIZIONOMIE, INCIZIE, DEGLUTITIE SI FONATIE

zambet frumos

zambet frumos

Incisivi  sunt cei  opt dinti din fata, patru inferiori si patru superiori care asigura incizia alimentelor,  dar si deglutitia si fonatia prin suportul oferit limbii. De asemenea prin forma, culoarea si alinierea lor ca si prin suportul oferit buzelor au un rol deosebit in estetica zambetului si in fizionomia fetei.

Incisivii sunt primii dinti care apar atat in dentitia temporara a copilului cat si in cea definitiva a prescolarului. Atunci cand exista incongruenta intre dimensiunea dintilor si maxilare, incisivii permanenti pot erupe in pozitii vicioase, afectand atat functiile acestor dinti  cat si fizionomia. Acelasi lucru se intampla si in cazul afectarii lor prin malfunctii cum sunt suptul prelungit al suzetei dupa euptia dintilor,  suptul degetului, creioanelor sau interpozitia limbii intre dinti.

Cele mai frecvente afectiuni ale incisivilor sunt fracturile date de traumatismele din timpul jocurilor copilariei sau accidentelor si agresiunilor in perioada adulta, ca si cariile interproximale datorate unei igiene  deficitare si unui regim alimentar bogat in dulciuri si bauturi acidulate. La adult ca urmare a stresului si a parafunctiilor precum scrasnitul dintilor sau rontaitul creioanelor, rosul unghiilor, ca si datorita dezechilibrelor ocluzale prin lucrari protetice prost facute sau masticatiei unilaterale poate sa apara si abraziunea cu pierderea de substanta dentara si reducerea dimensiunii verticale a dintilor. In aceste conditii se poate pierde si dimensiunea verticala de ocluzie, cu micsorarea etajului inferior al fetei si aparitia ridurilor peribucale.

Din fericire vizibilitatea directa le  asigura un autocontrol mai bun decat dintilor laterali, iar necesitatile de relationare si socializare impun oarecum tratamentul afectiunilor lor.

Pentru imbunatatirea esteticii faciale, dintii frontali, inclusiv incisivii pot beneficia de tratamente de albire si fatetare  cu un impact pozitiv asupra perceptiei personale, stiut fiind ca zambetul este al doilea vizat dupa privire in cadrul contactelor interumane.

6 comentarii la “INCISIVII, DINTII CU ROL IN FIZIONOMIE, INCIZIE, DEGLUTITIE SI FONATIE

  1. anul ăsta am fost deja de 4 ori… merg cam o dată pe lună… și nu din cauza durerilor… doamna doctor mi-a spus că am probleme serioase cu gingiile… am tartru… chestii cu care nu sunt familiar… ți-am mai spus parcă…eu pe dantura de jos nu am avut niciodată carii… în schimb sus…nu mai am la ce să fac carii… bun. dar îmi face un tratament. Nu doare, văd diferențe (la culoare – atât la dinți cât și la gingii) deci merg la dentist. Și da, chiar e o prostie să nu te duci acolo decât în ultimul ceas…eu recunosc că am greșit… în fond pierzi 3-4 ore pe lună…dar de fapt le câștigi (când vb de sănătate…)

    Apreciază

Lasă un răspuns

